Hoe je wel klanten haalt uit Facebook advertenties 

Auteur Lars Maat

Bijvoorbeeld met ‘Facebook Offers’. Wat is het, hoe werkt het en vooral: hoe zet je ze in? Dat beschrijf ik in deze blog. Aan de hand van een praktijkvoorbeeld.

Facebook Offers: wat is het?

Facebook zelf omschrijft het als volgt: ‘Bepaalde bedrijven, merken en organisaties kunnen kortingen delen met hun klanten door het plaatsen van een aanbieding op hun Facebook-pagina. Als iemand die aanbieding ‘claimt’. Die aanbieding kan zowel op de fysieke locatie van het bedrijf als online in worden geleverd.

Waarom zou ik Facebook Offers willen inzetten?

In mijn ogen is deze manier van Facebook adverteren een ‘natuurlijkere’ manier dan de standaard advertenties die rechts in beeld staan op Facebook. Facebook Offers lijken nog niet door iedereen te worden gezien als een advertentie. Met als gevolg dat de consumenten zich minder irriteren aan de advertentie. En laten we eerlijk zijn: jij zou een goede deal toch ook in je newsfeed voorbij willen zien komen?

Praktijkvoorbeeld: Maatwerk Online

We hebben een Facebook Offer ingezet om de Gratis Online Scan die Maatwerk Online weggeeft, onder de aandacht te brengen:

Hoe werken Facebook Offers?

Promoten met Facebook advertenties

Na het opzetten van een Facebook offer start je met het promoten d.m.v. advertenties. Hierbij kan je zelf bepalen wie (fans, niet-fans, vrouwen, mannen, etc.) jouw advertenties mogen zien. Je kan je aanbieding dus heel gericht onder de mensen brengen.

Resultaten campagne Facebook Offers

Voor Maatwerk Online pakte bovenstaande campagne goed uit. Een overzicht van de cijfers:

  • De Facebook Offer is bij 86% van mijn getargette doelgroep in beeld geweest
  • Gemiddeld is de Offer 1,9 keer in beeld geweest per persoon
  • In totaal hebben 55 mensen de Offer ‘geclaimt’ (aangegeven dat ze van deze aanbieding gebruik willen maken)
  • Uiteindelijk hebben 23 mensen daadwerkelijk hun Offer ingewisseld (de NAW gegevens gedeeld met Maatwerk Online)
  • Totale kosten: € 22,94

In principe heb ik dus 23 leads (potentiële klanten) voor krap € 23. Heb jij een marketingkanaal dat beter scoort? Ik ben benieuwd!

Wil jij aan de slag of wil je liever jouw Facebook advertenties uitbesteden? Neem dan altijd contact met ons op.

Deel dit artikel
Kopieer naar clipboard
Kopieer deze URL